Resep: Sempurna Sup Tahu Simple

Sup Tahu Simple. Dicampur dengan beberapa jenis sayur seperti wortel, tomat, seledri, kembang kol, dan lain-lain membuat sup tahu ini tidak pasaran seperti rasa sup kebanyakan. Sedikit kecut karena ditambahkan dengan jeruk nipis tapi tidak terlepas dari rasa sup yang gurih dan lezat. Jadi saya lagi-lagi berexperimen dengan bahan seadanya di lemari es.

Sup Tahu Simple Tolong subscribe channel saya dan like video ini. Anda juga boleh beri pandangan dalam. Bagaimana cara nak masak Sup Tauhu? Ibu Bisa memasak Sup Tahu Simple dengan 11 resep dan 3 tutorialnya. beginilah caranya menyelesaikannya.

Ingredients of Sup Tahu Simple

  1. Inilah 1 bks dari Tahu putih.
  2. Inilah 1 buah dari Brokoli.
  3. Inilah 1 buah dari Wortel.
  4. Inilah 8 btr dari Telur puyuh.
  5. Inilah 1 ons dari Udang kupas.
  6. Kamu perlu 1 btg dari Daun bawang (saya pakai batangnya saja).
  7. Inilah 1 sdt dari Lada bubuk.
  8. Siapkanlah Secukupnya dari garam.
  9. Siapkanlah Secukupnya dari kaldu bubuk (saya pakai kaldu jamur).
  10. Kamu perlu 2 sdm dari Kecap asin.
  11. Inilah 2 sdm dari Kecap ikan.

Jom belajar cara membuat, cara memasak dan download pelbagai resepi yang mudah, simple, ringkas dan sedap di sini. Mungkin kerana rasanya yang simple dan tak pedas, ia menjadi pilihan untuk dimakan pada bila-bila masa. Sesekali, cuba variasikan masakan anda dengan sup tauhu telur ini. Selalu buat bihun sup biasa je kan… So apa kata sesekali kita cuba buat bihun sup utara pulak.

Sup Tahu Simple langkah-langkahnya

  1. Potong2 tahu jadi kotak kecil2, lalu siangi brokoli & wortel lalu potong2, kemudian siangi udang. Cuci bersih semua bahan lalu untuk udang lumuri dengan jeruk nipis agar tidak bau amis.
  2. Setelah dicuci bersih, rebus brokoli & wortel hingga jadi lunak setelah lunak masukkan udah & biarkan hingga udang matang terlebih dahulu. Setelah itu masukkan telur puyuh yang sudah direbus kedalam masakkan & aduk rata dengan sayur beserta udang. Biarkan mendidih kembali.
  3. Setelah air mendidih kembali, masukkan batang daun bawang, kemudian masukkan garam, kaldu bubuk, lada bubuk, kecap asin & kecap ikan kedalam masakkan. Aduk rata & biarkan mendidih sebentar. Setelah mendidih kecilkan api sedikit lalu tester rasa masakannya. Apabila sudah sesuai matikan kompor lalu sajikan sup tahu hangat2 untuk keluarga tercinta 😍😍🙏🏻🙏🏻.

Sebelum tu, nak tahu tak apa bezanya bihun sup utara ni dengan bihun sup biasa? Terdapat beberapa jenis tahu, salah satunya tahu putih. Nah, untuk anda yang punya tahu putih namun bingung mau diolah menjadi sajian apa, maka pada kesempatan kali ini kami hadirkan aneka resep masakan tahu putih yang simple namun sedap yang bisa. Mungkin anda tak pernah makan tauhu telur sebab tak tahu cara masak kan. Lepas ni dah pandai dah masak tauhu telur ini.

Resep: Sempurna Sup Tahu Simple Resep: Sempurna Sup Tahu Simple Reviewed by enchONE on September 30, 2020 Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.